Ha kul med din ponny!

Det är föreningens motto!
Vi vill vara en förening för alla de aktiviteter vi kan göra tillsammans med våra shetlandsponnyer. Allt från avel och utställningar till allehanda bruksaktiviteter och kurser, där vi har det trevligt tillsammans med varandra och våra ponnyer.

Shetland Sydost är tänkt att täcka det sydöstra hörnet av Sverige. Vi själva definierar det som Småland, Öland, Gotland och Blekinge, sen är det upp till Dig att avgöra om Du känner dig mest hemma i Sydost eller i någon av de närliggande föreningarna, Öst, Väst, Sydväst eller Syd. Vi har inga definierade gränser mellan oss utan valet är helt och hållet ditt.

Föreningen finns till för sina medlemmar och vi vill arrangera de aktiviteter som Du önskar. Hör av dig till någon i styrelsen med dina förslag och önskemål!

Några shetlandsrelaterade länkar:
alla öppnas i nytt fönster